Grupa docelowa: studenci wszystkich kierunków studiów stacjonarnych – ostatnich lat I,II stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich.
Profil przygotowujący do pracy z danymi jakościowymi: ich pozyskiwaniem, analizowaniem i wykorzystywaniem w praktyce badawczej oraz w codziennej pracy w firmach i urzędach.
Obejmuje:
- Warsztat interpersonalny 30h
- Wizyty studyjne
- 4 certyfikowane szkolenia
- 6 warsztatów praktycznych
Pierwszy blok warsztatów dotyczy różnych źródeł, z których analitycy i firmy pozyskują dane jakościowe: od standardowych wywiadów indywidualnych i grupowych, poprzez narzędzia geograficzne (geoankiety i geodyskusje, po big data, etnomining i czerpanie danych z serwisów społecznościowych.
Drugi blok warsztatów pozwala zdobyć umiejętność obsługi programów do analizy danych jakościowych: najpierw tych dostępnych na wolnych licencjach, a następnie – najnowszej wersji programu Maxqda Analytics Pro, pozwalającej na wszechstronne analizowanie danych tekstowych i wizualnych oraz łączenie metod jakościowych z ilościowymi.
Trzeci blok warsztatów dotyczy nowoczesnych metod pracy z materiałami jakościowymi i badań w działaniu, stosowanych dziś w firmach i rozmaitych instytucjach: design thinking (na przykładzie tworzenia produktów w firmie Lorenz Bahlsen Snack World), projektowania partycypacyjnego (na przykładzie tworzenia przestrzeni publicznych i mebli w mieście) oraz prototypowania urbanistycznego (na przykładzie makiet w skali 1:1 tworzonych do badań i konsultacji społecznych w miastach).
Uzupełnieniem trzech bloków jest bieżąca praca nad projektami grupowymi i indywidualne konsultacje z ekspertem (zadania praktyczne w formie projektowej) oraz dwie wizyty studyjne – spotkania z przedstawicielami podmiotów rynkowych pracujących z metodami jakościowymi.
Wszystkie zajęcia są prowadzone przez specjalistów w swoim fachu, pracowników uczelni polskich i zagranicznych, projektantów, badaczy i pracowników działów badawczych firm i organizacji pozarządowych.
Harmonogram zajęć można znaleźć w zakładce: Harmonogram